Várvölgy Vendéglő Csesznek

Cseszneken járva térjen be, a falu közepén található Várvölgy Étterembe. Aki szereti a magyar gasztronómiát, házias ételeket az nem fog csalódni.
  Csesznek hosszú évtizedek óta turista útvonalak találkozóhelye. A falu fölé magasodó sziklaszirtekre épített vár, a környéken található szurdokvölgyek, és Magyarország legszebb vasútvonala vonza az ide látogatókat.

Ki ne éhezne meg egy több kilóméteres túra, vagy a via ferrata megmászása után, vagy ha a családdal jött várnézőbe a hétvégén.
  A Megnézlek Magyarország, háromnapos Magas-Bakonyban tett látogatása alatt, a Kőmosó-szurdok túra előtt tért be a Várvölgy Étterembe. Nem csalódtunk. Szivéjes fogadtatás, kellemes légkör. Az étlap burkolata fából, beleégetve a vár körvonalai. A tartalma, pedig igazi, hamisítatlan, magyar ételekből állt.
A felszolgálótól megtudtuk, hogy az alapanyagok szinte kizárólag a helyi vadászoktól és termelőktől kerülnek az asztalra.

Túránkat koránra terveztük, ezért az étterembe is hamar odaértünk, mivel még a reggeliztetési időszak volt, várnunk kellett. Várni is megérte. Feleségem cipóban tálalt sajtkrémlevest, én pedig válogatás nélkül Vadragulevest választottam. Azt hiszem, már ezekkel jól laktunk.

A személyzet elmondása szerint, a helyi vadászoktól vásárolt, szigorúan szarvasborjúból
készül ételek kerülnek felszolgálásra. Mi épp a bőgési időszak végén jártunk itt, ezért a szarvashúsos frissensültek hiányoztak is az étlapról. Hiszen a bőgési időszak alatt a vadászok kizárólag az érett szarvasbikák trófeáiért küzdenek. A frissensültnek való borjúhús pedig ez idő alatt hiánycikk lett az étteremben. Kuriozumnak számít még, hogy a levesben található gomba, bocsánat gombák itt a Magas-Bakony erdeiben lettek szedve.
  Nálam már a levesnél eldőlt, hogy első osztályon utazunk.

Ha már frissensült nem volt vadhúsból, hát nézzük a készételt. Itt sem vacakoltunk sokáig a választással, szarvaspörkölt, házi krumplinudlival, és Tocsiba töltött vadragu.
Az értékelése megegyezik a levesekével, első osztály. A hús egyértelmű borjú. Nincs csalódás.

Ha erre jár és teheti térjen be az étterembe, és ne csak a történelmi, természeti kincseket, hanem a gasztronómiai értékeket is élvezze Cseszneken.