Bibliai botanikával népszerűsíteni Jézus Krisztust

 Inspiratív kertészeti írások, egy lelkész tollából


  Nem is olyan régen indult útjára, máris rendkívül népszerű a Vidám Szüret blog. Az elsősorban hazai és bibliai botanikával foglalkozó oldal érinti a gasztronómiát, a mezőgazdaságot és a művészetet is. Olyan személyek üdvözölték a megszületését, mint Dr. Bálint György, Bálint gazda, az ország főkertésze. Most Grósz Istvánt a blog szerzőjét kérdeztem annak létrehozásáról és céljairól. István évek óta, egy hozzám közel álló, engem is inspiráló személy. Mindig érdeklődéssel és kíváncsisággal olvasom újabb és újabb bejegyzéseit.






Hogyan lettél kertész?

  Két oka van. Egy kis faluban nőttem fel a Bakonyban, ahol minden család gazdálkodott, úgynevezett háztáji földeken. Édesapám, aki nagyon szorgalmas ember volt, szabad ideje nagy részét szintén földműveléssel töltötte. Gyakran vitt magával engemet is már kiskoromban a kukorica, búza, lucerna, szőlő, mák, burgonya vagy éppen a cukorrépa földekre. Érdekes módon én nem untam ezeket az együtt töltött időket, hanem inkább azt vettem észre, hogy egyre inkább belém ívódik a termőföld és az ott folyó munkák szeretete. Egyszerűen mondva, gyermekkoromtól fogva a földeken éreztem a legkomfortosabban magam. A másik ok, amiért kertész lettem az sokkal prózaibb. Számomra mindig is a Balaton, illetve a Balatonfüred volt a világ közepe. Ezért a pályaválasztáskor nem volt kérdés számomra, hogy milyen szakmát választok, hiszen itt csak szőlőtermesztést, vagy általános kertészetet tanulhatott az a fiatal, aki a Magyar Tenger partjára vágyott. Az külön szerencse, hogy számomra az említett két szerelem csodálatosan egymásra talált.

Magyarország két közkedvelt üdülővárosában, Balatonfüreden és Badacsonyban gyönyörű virágok
 szegélyezik, diszítik a járdákat, sétautakat. Felül begonia, alul mocsári hibiszkusz látható.
 
   


Mikor fogant meg a kertészeti blog gondolata, hogyan indult a Vidám Szüret?

  Ennek is két oka van. Miután sikeresen leérettségiztem és szakmai vizsgát tettem, mint minden normális ember én is elkezdtem dolgozni. Először a Jókai, majd a Kék Balaton mezőgazdasági termelőszövetkezetben szőlész-borászként, majd a tihanyi Hotelben és a füredi Annabellában kertészként. A kellő szakmai gyakorlat megszerzése után pedig voltam elég bátor ahhoz, hogy magánvállalkozóként építsek és gondozzak kerteket, illetve műveljek szőlőt. Ez az elmúlt rendszerben még nem volt nagyon gyakori. Mindeközben életem egy másik síkon nagyon különlegesen alakult, hiszen én, aki sosem voltam vallásos, sőt...egy régi jó barátom biztatására elköteleztem magam Jézus Krisztus személye és az Ő megváltói műve, valamint a keresztény értékrend mellett. Bibliaolvasó emberré váltam, s örömmel fedeztem fel, hogy a Szentírásban nagyon sokszor szerepelnek olyan tanítások, példázatok, amelyeket én már félig-meddig ismertem a szakmai múltamból. Nagyon hamar megfogant bennem, hogy e két dolog összecsengése okán egyszer még fogok valamit csinálni, valami hasznosat.


Virágzik a puszta Izraelben



Mi a célja egy bibliai témákkal átitatott kertészeti oldalnak?

  Legfontosabb célja, hogy a bibliai botanika adta lehetőségekkel népszerűsítsük a bibliai értékeket, Jézus Krisztust, Izraelt és a Szentföldet. Van néhány kiváló szakember, nagy tudású professzor, botanikus, aki ezzel a témával foglalkozott, vagy foglalkozik ma is, de azt gondoljuk ezekkel együtt is hiányt pótol a Vidám Szüret. A szellemi célok mellett természetesen fontosnak tartjuk, hogy igaz forrásokból, megbízható emberektől származó információkat is megosszunk a szakma különböző területeiről.


In Deo Veritas - Az Úrban az igazság



A négy legnagyobb mennyiségben termesztett gyümölcs a bibliai időkben




Mennyire nehéz, vagy egyszerű az izraeli, a magyar, és a bibliai botanikát összehozni egy kalap alá?

  Egyáltalán nem nehéz és ennek legfőbb oka az, hogy a felsorolt területek mindegyike külön-külön is egy egyre erősödő szerelem a Vidám Szüret munkatársai szívében. Elkötelezett hívei vagyunk a Bibliában található igazságoknak, például a Bibliát olvasva váltunk filoszemitákká, miközben rajongásig szeretjük a magyar népet és hazánkat is.


"Kedves István Barátom! Nagy érdeklődéssel néztem meg a Vidám Szüret blogodat
és szívesen ajánlom az értelmes, tudásra vágyó fiataloknak az ott megírottakat!" Bálint György üdvözlete


Ide kattintva megnézheti a Vidám Szüret blogot!





Az interjút készítette: Nagy Gábor